Úvod Reklamace

Reklamace

Záruka a reklamace:

Není-li uvedeno jinak, záruka na zboží prodávané v internetovém obchodě je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Kupující je povinen prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno mechanické poškození obalu výrobku, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce či tuto skutečnost zapsat do přepravního listu. Kupující má také právo odmítnout převzít zboží od přepravní služby, u kterého je poškozen obal. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce. Kupující je povinen o poškození zboží neprodleně informovat prodávajícího.

Prodávající odpovídá za vady zboží týkající se jeho množství, jakosti a provedení, které mělo v okamžiku převzetí zboží kupujícím.

Práva vyplývající z vad zboží nemohou být kupujícímu přiznána, pokud kupující neoznámí prodávajícímu výskyt vad bez zbytečného odkladu.

Reklamace musí být vyřízena co nejdříve bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 30ti dnů od uplatnění reklamace (rozhodným dnem je den písemného doručení reklamace prodávajícímu). Dnem rozhodným pro započetí reklamační lhůty je den přijetí reklamace prodávajícím. Dnem rozhodným pro ukončení reklamace je den, kdy prodávající informuje kupujícího o úspěšném vyřízení reklamace a sjedná s kupujícím způsob doručení opraveného zboží.

Místem plnění závazků vyplývajících z odpovědnosti za vady je sídlo prodávajícího. Kupující nemá vedle nároku z vad zboží nárok na náhradu škody, zejména ne na náhradu zisku ušlého v důsledku dodání zboží s vadami.

V závislosti na druhu vad a povaze zboží, v souladu s právními předpisy platnými v ČR, bude oprávněná reklamace řešena opravou, výměnou zboží, slevou z kupní ceny či vrácením zaplacené kupní ceny. Záruka se nevztahuje zejména na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, na vady vzniklé neodbornou manipulací nebo uskladněním. Dále se záruka nevztahuje na vady vzniklé chybnou montáží, užíváním výrobku v rozporu s návodem k obsluze, zanedbanou údržbou nebo užíváním výrobku k jinému účelu, než ke kterému je určen.

Pokud byla reklamace neoprávněná (závada vznikla špatným použitím nebo chybnou manipulací apod.), prodávající může naúčtovat kupujícímu veškeré vzniklé náklady na lokalizaci, logistiku, dohledání potřebných údajů, testování apod. Kupující je povinen tyto náklady uhradit neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od ukončení reklamačního řízení. Bez úhrady vzniklých nákladů nebude zboží, které je předmětem reklamace, vydáno kupujícímu.

© 2018, Pavel Šrůt – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Výměna odkazů | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Eshop vytvořila eBRÁNA | eBRÁNA eshop s propojením na IS | Marketing eshopu

Zobrazit mobilní verzi

Přeskočit na začátek stránky